Javni nastup


1. Da li ste znali da 70% ljudi na planeti ima strah od javnog nastupa?
Profesori sa Harvarda tvrde da većina ljudi ima strah od javnog nastupa zbog neizvesnosti na koji način će se situacija odvijati kada izađemo pred auditorijum. Savetuju da se treba fokusirati na govor, a ne na to kako nas druge vide. Trema i nervoza se javljaju, jer prevashodno razmišljamo da li će nas drugi prihvatiti, kako će im se dopasti naše obraćanje, ideja i kakve ćemo utiske ostaviti na njih.

2. Šta je ključ uspešnog javnog nastupa?
Bez obzira da li smo političari, direktori, profesori ili se bavimo nekom drugom profesijom od nas se očekuje da svoju publiku vodimo ka određenom cilju, da nam se veruje i da ostavljamo utisak lidera. Treba sagledati šta je to što radimo dobro i kako poboljšati one oblasti u kojima nismo tako vešti. Fokus sa razmišljanja kako nas drugi vide treba prebaciti na činjenicu da je sjajno što imamo priliku da javno govorimo i da drugima saopštimo našu ideju, predstavimo projekat.

3. Zašto imamo tremu pred javni nastup?
Stručnjaci smatraju da su neki od najčešćih razloga velike treme negativno iskustvo iz prošlosti, nivo stresa u tom trenutku, identifikovanje sa lošim situacijama drugih, manjak samopouzdanja, a jedan od glavnih razloga jeste nedostatak iskustva. Praksa pokazuje da će Vaš strah od javnog nastupa biti manji što budete sigurniji u sebe, a to se može postići kroz edukaciju I praksu.

4. Greške koje pravimo?
Greška koju najčešće činimo na samom početku javnog nastupa jeste da delujemo nervozno. Ključ je da se fokusiramo na ono što treba da kažemo, a ne na nervozu i tremu koju u tom trenutku osećamo.

5. Kako da delujemo sigurno?
Prva stvar koju treba uraditi jeste da stanemo mirno, ruke prislonimo opušteno uz telo sa obe strane bokova. To je stav koji ostavlja utisak najsigurnije osobe na svetu, iako se možda u tom trenutku tako ne osećamo, ali ćemo sa takvim položajem tela drugima odavati utisak sigurne ličnosti koja je na visni zadatka. Kada to uradite onda se možete predstaviti: „ Dobar dan. Ja sam ...............“. Prilikom izgovaranja imena poslednja reč neka se završi silaznim akcentom. Nemojte brzati tokom predstavljanja, jer će publika očekivati da imate još nešto odmah da im kažete i da niste završili misao.

6. Koliko minuta je potrebno da bi vam slušaoci ukazali poverenje?
Prvih 2 minuta govora su najvažniji. Američki treneri javnog nastupa smatraju da publiku morate navesti da se posle vašeg javnog nastupa oseća slobodnije, srećnije i uspešnije. Doživeće vas kao eksperta, a samim tim i vaše samopouzdanje će biti veće, što će vam olakšati da prezentaciju završite na dobar način.

7. Da li ste znali?
• Istraživanja pokazuju da se na planeti rađa mali procenat ljudi sa predispozicijom sjajnog govornika.
• Naučno je dokazano da pravi lideri imaju visok nivo testosterona, a nizak nivo kortizona ( hormon stresa).
• Važno je da ključne reči Vašeg govora saopštite u prvih 2 minuta, jer tako zadobijate poverenje publike.
• Kako nas drugi prosuđuju kroz verbalnu i neverbalnu komunikaciju :
- 38% glasovni tonalitet
- 7% izbor reči
- 55% govor tela

8. Po čemu se izdvaja MEDIA SKILLS?
U našim obukama za javni nastup učetvuju vrhunski predavači iz različitih oblasti:
• Univerzitetski profesori dikcije i javnog nastupa koji su obučavali naše najznačajnije političke ličnosti, voditelje i glumce.
• Naši predavači su urednici, novinari i voditelji koji su izveštavali za najveće svetske i domaće medije.
• Prva smo agencija koja organizuje i obuku za javni nastup namenjenu sportistima i sportskim funkcionerima.
• Svaki klijent prolazi individualni trening pred kamerom uz asistenciju televizijskog reditelja, novinara i snimatelja.
• Modni stilista nas podseća na kodeks i bonton poslovnog, protokolarnog i diplomatskog odevanja po uzoru na francuske i italijanske stilove.
• Ambijent u kom se organizuje edukacija je elegantan, prijatan i sa stručnog stanovišta veoma pogodan za simulacije televizijskih nastupa.
• Glavni cilj nam je da se vraćamo pravim vrednostima: negovanju kulture govora, nastupa, odevanja.

 

MEDIA SKILLS


Edukacija, produkcija i konsalting
Bulevar kralja Aleksandra 26, 11 000 Beograd
Telefon: +381 11 32 33 300
Mobilni: +381 63 36 02 36
E-mail: office@mediaskills.rs
www.mediaskills.rs
Broj računa: 160-440390-46
PIB: 108891456